Apple-Google tekeline karşı koalisyon kuruldu

Mobil uygulama geliştiricileri arasında uzun zamandır tartışılan Apple ve Google‘ın kapalı ekosistem politikalarına karşı, Meta, Spotify, Garmin, Match Group gibi teknoloji devlerinden önemli bir adım atıldı. Bu şirketler “Rekabetçi Mobil Deneyim Koalisyonu” (Coalition for a Competitive Mobile Experience) adı altında bir araya gelerek, iki devin uygulama mağazaları üzerindeki tekelleşmiş kontrolüne karşı lobi çalışmaları yürüteceklerini duyurdu.

Apple ve Google’a karşı güçler birleştirildi

Koalisyonun ilk konusu, uygulama geliştiricilerin üzerinde bulunan yaş doğrulama yükümlülüğünün, doğrudan Apple ve Google gibi platformlara devredilmesi. Geçen yıl Utah eyaletinde yürürlüğe giren ve yaş doğrulamanın uygulama mağazaları tarafından yapılmasını zorunlu kılan yasayla, bu talep yasal bir dayanağa kavuştu. Meta bu konuda yasama organlarına önerilerini sunarken, koalisyon da benzer düzenlemelere eyalet ve federasyon düzeyinde destek sağlamaya hazırlanıyor.

Google ise bu inisiyatife karşı çıkıyor ve Meta’nın, çocukların çevrimiçi gizliliğini korumayı amaçlayan COPPA yasası kapsamındaki yasal sorumluluklarından kaçınmaya çalıştığını savunuyor.

Koalisyon yalnızca yaş doğrulama konusuna odaklanmayıp, Apple ve Google’ın kendi uygulama ve hizmetlerine öncelik tanımamaları; kullanıcıları alternatif ödeme sistemlerine yönlendirme özgürlüğü vermesi ve rakip yazılım ve donanımlarla adil rekabeti teşvik etmeleri gibi daha geniş hedeflere sahiptir. Bu bağlamda koalisyon, ABD Adalet Bakanlığı’nın Apple ve Google’a karşı yürüttüğü rekabeti engelleme davalara da destek vermeyi planlıyor.

Zamanlama önemli

Koalisyonun kuruluşu, Apple’ın Epic Games ile devam eden hukuk mücadelesinde önemli bir aşama kaybettiği güne denk geldi. Federal bir mahkeme, Apple’ın geliştiricilerin kullanıcıları harici ödeme sistemlerine yönlendirmesine engel olmasını artık yasal bulmadı. Bu karar, Apple’ın uzun süredir savunduğu App Store ücret politikasını doğrudan sarsıyor ve yeni koalisyonun önemini arttırıyor.

Mobil dünyanın iki dev ismi Apple ve Google’a karşı güç birliği yapan bu devasa şirketler, uygulama mağazalarında daha adil, şeffaf ve geliştirici dostu bir sistem oluşturmayı amaçlıyor. Düzenleyici kurumların baskısının artması ve mahkemelerin mevcut sistemi sorgulamasıyla birlikte koalisyonun adımları oldukça kritik bir aşamada bulunuyor.

Related Posts

İlk Türk uzay turisti 3 Ağustos’ta gidiyor: Görevde neden “muz” sembolü var?

Blue Origin’in pazar günkü uzay seyahatinde ilk Türk uzay turisti yer alacak. Görev, kripto para milyarderi Justin Sun’ın katılımıyla da dikkat çekiyor.

Deepfake: Erotik yapay zeka içeriği için kimliği çalınan Hint kadının hikayesi

Deepfake: Erotik yapay zeka içeriği için kimliği çalınan Hint kadının hikayesi

Spotify’da yeni yapay zeka skandalı: Ölmüş bir sanatçıdan yeni şarkı

Hayatını yıllar önce kaybetmiş olan country sanatçısı Foley’nin adıyla Spotify’da yayınlanan “Together” adlı parça, yapay zeka ürünü çıktı. Peki bu tür içerikler nasıl yükleniyor ve kim denetliyor?

WhatsApp’ta yeni dönem! Kullanıcılar şaşkın: Artık hepsi durumlarda görünecek

Meta, WhatsApp’ta uzun süredir konuşulan reklam özelliğini hayata geçiriyor. Kullanıcılar artık “Durum” sekmesinde arkadaşlarının içeriklerinin yanı sıra sponsorlu paylaşımlarla da karşılaşacak. İşte ayrıntılar…

Mercedes’ten dev hata: 223 bin yüksek riskli araç acil geri çağrıldı

Güvenlik denince akla ilk gelen otomobil markalarından biri olan Mercedes-Benz, bu kez endişe verici bir sorunla gündemde. Aracınız sizi korumak yerine tehlikeye atabilir mi? Almanya’dan gelen son açıklamalara göre, özellikle belirli yıl aralıklarında üretilen araçlarda büyük bir risk ortaya çıktı.

Fransız astronot uzayda bunları yiyecek

Fransız astronot Sophie Adenot’un 2025’te başlayacak uzay görevi kadar, yörüngeye yanında götüreceği özel yemek menüsü de şimdiden uluslararası kamuoyunun ilgi odağı oldu.