Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin ev sahipliğindeki eğitim programına “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” adı verildi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, “Günümüzde dijitalleşmenin ve sosyal medya kullanımının artışıyla birlikte sosyal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini doğrudan etkilediği görülmektedir. Tecrübe etmekte olduğumuz bu dijital gelişmeler; tüketicilerimizin sosyal medya reklamları yoluyla daha fazla mağdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir,” ifadeleri yer aldı.
“Ticaret Bakanlığı’mızca hem tüketicilerin sosyal medya platformlarında en iyi şekilde korunması hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir iletişim kurabilmesi amacıyla; Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle ‘Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ hayata geçirilmiştir.”
Söz konusu programla “sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilincin kazandırılması” amaçlanıyor.
BİR YIL SÜRECEK
Açıklamaya göre, eğitimde tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede güncel bilgiler aktarılacak.
Sosyal medya etkileyicilerinin daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışını benimsemesini hedefleyen programa ilk etapta 300.000’den fazla takipçiye sahip kişiler katılabilecek.
İlki 25 Kasım’da düzenlenecek ve bir yıl boyunca iki ayda bir yüz yüze yapılacak eğitimi tamamlayan katılımcılara, katılım belgesi verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde yayınlanacak.
patronlardunyasi.com